בניה ירוקה

תוכן עניינים

בניה ירוקה – אלום גג "בונה ירוק"!

מלבד השמירה על איכות המוצרים ורמת הנראות והאסתטיקה בביצוע, אלום-גג הצטרפה לגלובליזציה העולמית ושומרת על כללי הייצור והטיפול בחומרי הגלם למען איכות הסביבה.
עובדיה הוותיקים של החברה יוכלו לספר על השינויים, להם היו שותפים החל מההפסקה ההדרגתית שהייתה בשימוש בחומרי חיפוי קירות וסיכוך עשויים מאזבסט ומיני חומרים מורכבים אחרים, דרך הפסקת הנוהג של שריפת חומרי גלם וחומרי אריזה בסוף יום עבודה ועד הטמעת האיסוף המבוקר של ניילון העטיפה ושליחתו למִחזור.
פיתוח מואץ של חומרי גלם חדישים ששומרים על הסביבה, הביא גם את חברת אלום-גג להשתמש במגוון רחב של מוצרים בעלי תו תקן ירוק שהם למעשה, החומרים שמשמשים לבניה ירוקה.
השימוש בחומרי בידוד ובחיפוי אלומיניום על כל סוגיו, שומרים על הסביבה במספר דרכים עליהם אפרט בהמשך כשבניהם, חיסכון בחשמל, מִחזור פסולת וחיסכון בחומרי בניין.

בניה ירוקה – מספר דברים כלליים על מהי בכלל בניה ירוקה

בניה ירוקה היא:

  • ניצול נכון של הקרקע תוך מזעור הפגיעה בסביבה.
  • חסכון במים באגירת ובשימור מי גשמים.
  • שימוש מבוקר בחשמל לצורכי אוורור מיזוג ותאורה.
  • חסכון בחומרי בניין.
  • מִחזור.
  • שילוב טכניקות בניה מסורתיות עם טכנולוגיות בניה חדישות וירוקות.

החשיבות בבניה ירוקה:

מקובל לחשוב כי זיהום האוויר שמוביל להתחממות כדור-הארץ נובע בעיקר מרכבים ומפעלי תעשיה. מסתבר, שבתים פרטיים, בניינים ומבני משרדים טיפוסיים ברחבי העיר, הינם מגדולי המזהמים בעולם.
למעשה, נמצא שבעולם המערבי מבנים צורכים למעלה מ-50% אנרגיה. ענף הבניה שבמדינות המתועשות הינו תחום מרכזי ומאסיבי שמייצר כמויות גדולות מידי של אשפה ופסולת, וגורם לזיהום רב כתוצאה מחימום או תהליך שריפה של חומרים רבים, כמו מלט וחומרי ריצוף.
זיהום נוסף נגרם כתוצאה מההובלה ושינוע של חומרי הבניין. כשאנחנו בוחרים שיש מאיטליה או מרצפות מסין, יש לכך השפעה סביבתית. אחד המדדים לבניה ירוקה הוא לוקאליות- כלומר, שימוש בחומרים מקומיים, גורם שחוסך את השינוע ובכך מפחית את השימוש בחומרים מזהמים.
בניה ירוקה משלבת את ההיבטים הסביבתיים כחלק ממטרות התכנון והביצוע של הפרויקט.
תכנון ירוק דוגל בשיפור בריאות האדם ואורח חייו, תוך שמירה על ערכי טבע וניצול יעיל של משאבי הטבע השונים.
בניה ירוקה מחייבת כבר בתכנון הראשוני של המבנה, חשיבה לטווח ארוך של התוצר הסופי.
התוצאה היא מבנה שהשימוש בו נוח יותר, מתחשב בסביבה הטבעית ובמקרים רבים חסכוני בעלויות לתפעול, כגון חימום/קירור, אוורור, תאורה וכיוצא בזה.

בנייה ירוקה בתחום האלומיניום:

בנייה בחומרי אלומיניום כמו קסטות, סופיט פנל או כמו HONEYCOMB למשל, נחשבת לבניה ירוקה השומרת על איכות הגנת הסביבה. הבניה מתאפיינת באסתטיקה, ניקיון ואינה פוגעת בנוף.
הבניה מחומרי אלומיניום מסייעת לחיסכון מקסימאלי באנרגיה. מדובר בשיטת בניה מהירה יחסית, שאיננה דורשת שימוש רב בחשמל.
כמות הפסולת המיוצרת כתוצר לוואי בתהליך הבניה, איננה גבוהה מלכתחילה כשמדובר בבניה קלה מאלומיניום, מה גם שהשאריות הולכות למִחזור, ואינן נערמות באתרי פסולת שעמוסים גם כך.

זאת ועוד, משום האיכות הגבוה של הבניה, רמות הקירור והחימום בבניין נשמרות. למעשה, הקירור או החימום בבניין נשמרים בחלל זמן רב, גם לאחר סגירת המזגן או מקור החימום ובכך נחסך חשמל רב בטווח זמנים של עשרות שנים קדימה!

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן