רוצה חזית צבעונית? למה לשימוש בלוחות HPL  יש יתרון?

תוכן עניינים

לוחות HPL, או בשמם השני, לוחות למינציה בלחץ גבוה, עשויים מסיבית שרף פנולי, שהוא חומר ידידותי לסביבה ומאוד עמיד, המשמש לעיצוב וחיפוי חד או דו- צדדי.

חיפוי HPL מיוצר על ידי לחיצה וחימום של שכבות מרובות של נייר קראפט ספוג שרפים מחממים בעלי חוזק הדבקה יוצא דופן. אף על פי שנפוץ להיתקל בו על גבי שולחנות ומשטחי עבודה במטבחים, הוא מגיע במגוון רחב מאוד של סגנונות, מה שהופך אותו לחומר מועדף בקרב מעצבים ואדריכלים לצורך שיפור הנראות של חללים אפלים.

מגוון רחב של לוחות לבחירה ולעיצוב

לוחות HPL מגיעים במאות צבעים ומרקמים, מה שמאפשר למצוא בדיוק את הלוחות המתאימים לבית או למשרד. גימורי HPL נפוצים כוללים ברק גבוה, חרוזים, גרגר עץ ומט. חיפויי קיר מלוחות אלו יכולים להשלים את העיצוב הקיים של החדר או ליצור ניגודיות, בהתאם לאפקט הרצוי.

אלמנט אופנתי ואלגנטי

לוחות HPL הם בין האלמנטים המסוגננים והמלוטשים שתיתקלו בהם בחלל. הקווים הנקיים שלהם מוסיפים אלגננטיות מאופקת שקשה למצוא בחומרים אחרים.

אלמנט דקורטיבי עם פונקציונליות גבוהה

לוחות HPL הם גם פונקציונליים וגם דקורטיביים. ניתן ליישם אותם על חללים אופקיים, כגון משטחי עבודה משרדיים ארגוניים ואפילו לצורך חיפוי גגות, או על חללים אנכיים, כגון קירות חדר השינה או הסלון. תכונה זו הופכת את הלוחות הללו לבחירה עיצובית פופולרית מאוד.

עמידות בסביבות עבודה שונות

אחת הסיבות לכך שפאנלים של HPL נמצאים באזורי עבודה נרחבים ברחבי הארץ היא עמידותם. הם עמידים בפני השפעות ושריטות, מה שהופך אותם לבחירה אידאלית למגוון יישומים, כולל דלתות ארונות או תאי מדידה, עמדות צ'ק-אאוט ועוד.

החומר מבטיח עמידות יוצאת דופן הן עבור חיפוי של חללי פני כמו משרדים לדוגמה, והן עבור חיפויי חוץ. לוחות HPL הם בחירה אידאלית, שכן אורך החיים הממוצע שלהם עומד על 15 שנה.

תחזוקה קלה ונטולת מאמץ

חיפוי קירות HPL מציע תחזוקה קלה מאוד, מכיוון שהלוחות די קלים לניקוי. ניתן לנגב בקלות את החיפויים בעזרת ספוג או מטלית לחה בלבד. באופן דומה, ניתן לנקות בקלות כתמי מזון, מה שהופך את חיפוי ה- HPL לחומר אידאלי לשימוש בחללי משרדים.

התקנה קלה

קלות ההתקנה היא גורם נוסף שיש לקחת בחשבון. חיפוי למינציה בלחץ גבוה משמש גם בחללים חיצוניים וגם בחללים פנימיים וחוסך כסף וזמן יקר, מכיוון שהוא די קל להתקנה. אף על פי שהיישומים שלהם שונים, בהשוואה לחיפוי קירות אלומיניום, לוחות HPL הרבה יותר קלים ומהירים להתקנה.

יתרונות נוספים שיש ללוחות ה- HPL

  • עמידים בפני שינויי מזג אוויר
  • עמידים בחום ובטמפרטורות גבוהות
  • עמידים בפני רעידות אדמה
  • לא רעילים, לא מזהמים, היגייניים ואקולוגיים
  • עמידים בפני רטיבות, לחות וטחב
  • בעלי עמידות כימית
  • עמידים בחום ובפני עשן
  • אנטי סטטיים, ללא קרינה
  • אנטיבקטריאליים, קלים לניקוי
  • עמידים בפני קרינת UV

סוגי הלוחות השונים מתאימים למגוון יישומים

קיימים 3 סוגים עיקריים של לוחות HPL, המתאימים באופן מיטבי למגוון רחב של יישומים:

  1. לוחות לצורכי קירוי – בגלל שהחומר עמיד בפני אש ושחיקה, אנטי- בקטריאלי ואנטי– סטטי, נעשה בו שימוש נרחב לדלפקים, עמדות עבודה וקירות פנימיים של מבנים ציבוריים כמו בנקים, שדות תעופה, מחיצות סניטריות, שולחנות וכיסאות בית ספר או חדר אוכל ועוד.
  2. לוחות לשימוש חיצוני – סדרות צבעים מגוונות משמשות למתקנים ציבוריים, קירות ומרפסות חיצוניות ומגוון מאוד רחב של מבנים ומתקנים.
  3. לוחות לשימוש בתנאי מעבדה – עמידותם הפנומנלית של הלוחות הופכת אותם למושלמים עבור מעבדות פיזיות, מעבדות כימיות, מעבדות ביוכימיות, קליניקות וחדרי טיפולים, שולחנות עבודה למחקר ותקשורת ועוד.
מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן