כל מה שצריך לדעת על חיפוי קירות לבתי מגורים

תוכן עניינים

חיפוי קירות הוא אחד הטרנדים החמים ביותר בעולם עיצוב הפנים והאדריכלות בשנים האחרונות. הרצון לגיוון ולחידוש ויזואלי הולך וצובר תאוצה לא רק בעולם העיצוב העסקי אלא גם ובמיוחד בעולם עיצוב פנים הבית.

חיפוי קירות או הלבשת קירות זו אחת הדרכים להפוך את קירות הבית – מבפנים ומבחוץ – לחלק מהנוף העיצובי שלו. כיום, קיימים סוגים רבים של חיפויי קירות המיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות ומדמים גם אפקטים שבעבר היו אפשריים אך ורק באמצעות חומרים מסוימים כמו אפקטים של לבנים (בריקים), עץ ומתכת. אדריכלים ומעצבי פנים רבים ממליצים על חיפוי קירות במטרה לתת טאץ׳ ייחודי לחלל המגורים.

הצעד הראשון – תכנון בעזרת מומחה

אדריכלות מודרנית למגורים שמה במרכז הן את הפן האופנתי והן את הפן הפרקטי. לעיתים קשה לבחור לבד את מרכיבי העיצוב שיביאו לאיזון הוויזואלי שאנחנו שואפים לו. מכיוון שחיפוי קיר ילווה אותנו לאורך שנים, כדאי להתייעץ עם אדריכלים מומחים שתפקידם ללוות את הפרויקט. כמו כן, כשנבחר מעצב פנים שילווה את התהליך, נקפיד לבדוק עבודות קודמות שלהם כדי להבין אם אנחנו מדברים באותה השפה העיצובית.

חיפוי קירות פנים – השמיים הם הגבול

עיצוב פנים מודרני של בתי מגורים יכלול לרוב לפחות קיר מעוצב אחד שיתכתב עם הטון העיצובי בחלל המדובר. חיפויי קירות פנים מיוצרים בדרכים מגוונות המעניקות אפקטים שונים. אחת האפשרויות הנפוצות ביותר היא טפט – חיפוי קיר מנייר ועליו הדפס. אפשרויות נוספות כוללות הדפסה על חומרים איכותיים יותר, כאשר קיימת אפילו אפשרות לייצר חיפוי קיר מטיח גמיש בטכניקת הפרסקו העתיקה בה השתמש גם לאונרדו דה וינצ'י. במילים אחרות – עיצוב חללי מגורים ובפרט עיצוב קירות פנים הוא תחום שבו השמים הם הגבול, לא התקרה.

חיפוי קירות חיצוניים – ערך מוסף עיצובי

בבתי קרקע פרטיים נבחר פעמים רבות גם חיפוי קירות חיצוני. חיפוי כזה מוסיף לערך העיצובי של הבית ועשוי גם להגן עליו מפני איתני הטבע – שמש, גשם, רוחות ועוד. כמו כן, קיימים חיפויי קירות המיועדים לחללי חוץ הנמצאים בתוך הבית כמו גינות ובריכות. חיפויי קירות חיצוניים עשויים לרוב מחומרים שונים ועמידים יותר מאשר אלו של חיפויי הקירות הפנימיים, בשל הצורך שיישארו במצב טוב בתנאי חוץ לאורך שנים.

בטיחות ועמידות בתקני בריאות ובטיחות

כשבוחרים חיפוי קיר לבית חשוב לבדוק שהוא עמיד בפני תנאי מזג האוויר הקיימים בבית ובסביבתו (כמו יובש או לחות מוגברים), ושהוא עומד בכל תקני הבריאות והבטיחות. כמו כן, כשיש ילדים קטנים בבית כדאי לשקול טוב את מיקום החיפוי על מנת למנוע שיתלכלך או ייהרס.

השקעה לטווח ארוך

חיפוי קיר, בניגוד לרהיטים ניידים, הינו השקעה ארוכת טווח. ניתן להחליף אותו ברגע שרוצים לעשות שינוי אך השאיפה היא לרוב להישאר עם אותו החיפוי למשך מספר לא מועט של שנים. לכן, כדאי להשקיע לא רק בעיצוב אלא גם באיכות שתתן לנו תחושת ביטחון וסיפוק.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן