המדריך לביצוע חיפוי אלומיניום

תוכן עניינים

דמיינו את חזית הבניין לפני החיפוי. משעמם למדי. האדריכלות מציעה היום חיפוי חיצוני המשמש גם כאיפור וגם כקרם הגנה. חיפוי שהוא אסתטי, נכון, אבל בהחלט גם פונקציונלי. חיפוי זה יכול לשפר את המראה הכללי של המבנה ותוך כדי כך להגן עליו מפני תנאים סביבתיים מזיקים. במה מדובר?

ובכן, מדריך זה מתמקד בידע הנוגע לטרנד האדריכלי הפופולרי – חיפוי אלומיניום.

בעולם האדריכלות העכשווי, ׳מתכת׳ כמו נחושת או אלומיניום, הפכה לחומר החיפוי המועדף ביותר כי: 

  • היא נראית עתידנית
  • היא ניתנת לעיצוב בכול סגנון מבוקש
  • היא יכולה לשמש כמחסום בפני תנאים אקלימיים קשים

משרדי אדריכלות מפורסמים בעולם משתמשים במתכת כדי להטביע את חותמם האדריכלי. ולא רק מתוך דאגה קוסמטית או טעם אומנותי. אדריכלים אלה, הנעזרים באנשי מקצוע בתחום (למשל, רתך אלומיניום), רותמים את הרבגוניות שמציע החיפוי המתכתי כדי לשרת מטרות נוספות אחרות.

הודות לגמישות ולכפיפות של חיפויי האלומיניום, ולאפשרות להשתמש בשיטות ייצור דיגיטליות שמקלות על תהליך ייצור יריעות אלה, האלומיניום מתחיל להופיע יותר ויותר באתרי הבניה הגדולים. 

חברות מובילות מחדשות ומובילות טרנד

אחד היצרנים המתמחים בחיפוי מתכתי – הוא היצרן האמריקאי אלוקובונד (Alucobond). חברה זו הפועלת מזה 40 שנה החלה לייצר חיפויי אלומיניום חדשניים המיועדים לפרויקטים אדריכליים שונים ברחבי העולם. 

מהם היתרונות של חיפויי האלומיניום החדשניים?

  • אסתטי ועמיד

הכל מתחיל בפיתוחו של חומר מרוכב מאלומיניום שנקרא ACM (Aluminum Composite Material) חומר זה נועד להציע חיפוי למערך נרחב של חזיתות ולמגוון צורות מבניות, ויתרום חיפויים מדליקים לאדריכלים בני דור המילניום.

חומרי ה-ACMs סוללים את הדרך למוצרים שהם:

  • שטוחים
  • מעוצבים
  • חסרי גיל
  • וקלים לעיבוד

סוף סוף נמצא תחליף ראוי לחזיתות המבנים הזכורים לנו מתוך שירו הידוע של אלתרמן: ״נַלְבִּישֵׁךְ שַׂלְמַת בֶּטוֹן וָמֶלֶט״. האדריכלות בימינו: 

  • מלבישה מבנים שלְמַת אלומיניום, המציעה שילוב של פרקטיות עם אסתטיקה עתידנית. 
  • מציעה מעטפת מבנים חיצונית מושלמת שנראית פשוט cool (תרתי משמע).

כל אלה הופכים את האלומיניום לחומר שמתאים לאינספור פרויקטים של חברות שחושבות קדימה.

  • גימור מושלם

מבחינת הגימור, חיפוי מתכת הוא תכליתי להפליא ופשוט מושלם. בעוד שבדרך כלל חיפוי באמצעות לוחות אלומיניום מזכיר לנו מראה מתכתי ונוצץ, המותגים החדשניים מציעים מגוון של גימורי אלומיניום שיכולים לעורר חוויות ויזואליות שונות לחלוטין:

  • מבנה שנראה פריזמתי (כמו מנסרה שמחזירה אור) 
  • מבנה שנראה כאילו הוא מחופה במרקם עץ 

איך יוצרים את חיפוי האלומיניום?

האופן שבו נולד חיפוי האלומיניום הוא מרשים כשלעצמו. מותגי חברות האלומיניום פותחו בתהליכי ייצור מיטביים עבור מספר סוגים של חיפויי מתכת, כמו: 

  • Alucobond-PE – מבוסס על המוצר המקורי של ה-ACM המורכב משתי יריעות אלומיניום דקיקות וחלקות המחוברות לליבת פוליאתילן (polyethylene), בהליך רצוף ותחת לחץ גבוה ומשולבים עם פלסטיק התורם לכושר הכפיפות והגמישות שלהם.
  • Alucobond-PLUS – מותג אחר המבוסס על ה-ACM, ומתאים, למשל, לבניינים הדורשים תקנות בטיחות אש ברמה גבוהה יותר.

מדוע חיפוי מתכת הוא מושלם לחזיתות מבנים?

אם ההליך הכימי לא היה מורכב מספיק כדי להשיג את יריעות האלומיניום החדשני, מגיע גם תהליך ההתקנה שהוא עוד יותר טכני ומן הסתם עדיף להפקידו בידיו של איש מקצוע מומחה בתחום.

את חיפוי האלומיניום החדיש ניתן להתקין בדרך המאפשרת למומחה להשתלט על כל אפשרות לחדירת לחות לתוך חלל הבניין, ולשמור על היעילות התרמית הכוללת של המבנה.

חיפוי אלומיניום מציע אטימות למים והוא מוליך חום מדהים. וגם אם במבט ראשון חיפוי המתכת נראה פתרון אסתטי בלבד, הוא גם מאוד פונקציונלי ובר קיימא.

היכן אפשר לראות דוגמא לבניין מחופה באלומיניום?

אם תגיעו לסן סבסטיאן בחבל הבסקים בספרד (או תבחרו לגלוש ברשת), תוכלו ליהנות מהמראה המרשים והייחודי של מבנה סופר בר קיימא מחופה אלומיניום. זהו בניין המפקדה החדש של חברת המו״פ העולמית, אורונה זירו (Orona Zero), שתוכנן על ידי האדריכל קסבייר ברוטייטה (Xabier Barrutieta).

מה כל כך מיוחד במבנה הזה? 

מדובר במבנה גלילי חלול הממוקם בתוך מערכת אקולוגית חדשנית שבנוי בשיפוע של 15 מעלות. הבניין, שגובהו כ-15 מטרים, מחופה בלוחות אלומיניום רפלקטיביים. כלומר, אלפיים פיקסלים משולשים מרכיבים את חזית המבנה החיצוני המעוקל, ומחזירים את השמש בזוויות שונות לאורך היום, תוך יצירת אפקט פריזמתי, של מנסרה. מראה מרהיב!

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן