מה ההבדלים בין חיפוי קיר פנימי לחיצוני?

תוכן עניינים

חיפוי קיר

בתהליך בנייה של בית פרטי, נעזרים בעלי הנכס באנשי מקצוע מהשורה הראשונה כמו מהנדס, אדריכל ומעצב פנים. במהלך תכנון הבנייה מתקבלות בפורום זה החלטות רבות לגבי כל פרט ופרט. קיימת חשיבות רבה לשמוע את מלוא המידע המקצועי לגבי האופציות הרבות הקיימות כיוון שצוות המומחים מכיר את כל האפשרויות ובמיוחד את החדשות מבניהם. כיוון שהמגמה של בעלי נכסים רבים היא לבדל את נראות ביתם מול בתים אחרים, הם בוחנים את כל האפשרויות בהתאם לחומרים השונים, לנראות ולגוון ובהתאם לכך מקבלים את ההחלטה הנכונה. 

חיפוי חיצוני בנוי מחומרי גלם עמידים במיוחד אשר מסוגלים לעמוד בפגעי מזג האוויר, הן בסערות הגשמים וברוחות בחורף והן בשמש היוקדת בקיץ. האיתנות של הלוחות המשמשות כחיפוי חיצוני נשארת לאורך שנים רבות ואינה משתנה כיוון שהחומרים אינם מתעוותים והגוונים אינם משתנים. 

המעטפת האיכותית של הבית מעניקה לו בידוד מעולה הן בימים קרים והן בימים חמים וכך בני הבית מוגנים והם אינם מרגישים את הקור העז או את החום המעיק בעונות השונות.

חיפוי קיר חיצוני כתוספת לנראות המושלמת 

המטרה של חיפוי חיצוני היא להעניק יופי רב למבנה ובמקרים רבים הוא יוצר בידול כך שקל מאד לזהות את הבית גם ממרחק רב. לאחר בחירת החומר המתאים ביותר כמו לוחות HLP נותר לבחור את הצבע המועדף על הלקוחות. ההיצע הוא עצום וקיים בכל גווני הקשת. ברוב המקרים המגמה היא לבחור גוונים בהירים שיעניקו מראה מרהיב למבנה כולו כמו אפור, שמנת או לבן. 

קירות פנימיים בבניין 

המטרה של חיפוי קיר פנימי הוא לשמור על קירות מבודדים לאורך כל השנה. כאשר מדובר בלוחות איכותיים, הקור או החום הקיימים בחוץ אינם משפיעים על הטמפרטורות בתוך הבית. הם מעניקים חמימות ונעימות בתוך הבית ללא קשר לסביבה החיצונית.

מעבר לכך לוחות HLP או חומר כמו פייבר צמנט מעניקים אקוסטיקה מעולה בכל אחד מהחדרים. אף אחד אינו רוצה לשמוע לאורך שעות את אימוני הנגינה של הילד, של השכן, או כל רעשים מטרידים אחרים. לכן חיפוי קיר פנימי יוצר שכבה מבודדת המעניקה אקוסטיקה מעולה והיא מנטרלת את רוב הרעשים החיצוניים הבוקעים מחדרים אחרים או מבתים סמוכים.

תחזוקה של החיפויים 

היתרון הגדול של החיפויים הן הפנימיים והן החיצוניים הוא שאין צורך לבצע בהם פעולות תחזוקה שונות לאורך השנים. לאחר ההתקנה החיפוי נותר בעינו לאורך שנים ואפשר רק מעת לעת לנקות אותו כדי לשמור על יופיו, על נראותו ועל הצבע שלו. 

זאת כיוון שמדובר בלוחות חיפוי שהם בטיב מעולה ומייצרים אותם תוך הקפדה רבה על שימוש בחומרי גלם איכותיים ביותר והליך בקרה ממוקד כדי לוודא שכל אחד מהלוחות של חיפוי קיר פנימי או חיצוני יוצר על פי ההנחיות. 

המאמר נכתב בשיתוף עם  https://www.acoustical.co.il/

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן