כל מה שרציתם לדעת על חיפוי קירות

תוכן עניינים

חיפוי קירות היא למעשה אחת מפעולות החיפוי הנפוצות ביותר בכל הליך שיפוץ או בנייה והיא כוללת בתוכה היצע מגוון של טכניקות חיפוי המותאמים לצרכי חיפוי קירות פנים וחוץ כאחד. טכניקות החיפוי השונות מבוססות בראש ובראשונה על חומרי הגלם באמצעותם אתם בוחרים לחפות את שטח הקירות החשופים העומדים לרשותכם, כאשר אחד מחומרי הגלם המשמשים לצורך כך כולל קורות עץ המשמשות לצרכי חיפוי קירות בעץ.

בשנים האחרונות חיפוי קירות בעץ הפך לאחד מהטרנדים המובילים בעולם עיצוב הפנים, כאשר חיפוי הקירות בעץ מאפשר לכם ליהנות ממראה כפרי ויוקרתי בסביבת המגורים. כיום, תוכלו ליהנות מהיצע מרשים ומגוון של קורות עץ המשמשות לצרכי חיפוי קירות פנים או חוץ של הבית או המבנה, כאשר בחלק מהמקרים לוחות וקורות העץ משלבות בתוכן מסגרות חיפוי אלומיניום המייצרות מעין תבניות חיפוי דקורטיביות במראה מודרני ועדכני.

סוגי חיפוי לקירות פנים

לצד לוחות וקורות העץ המשמשות לצרכי חיפוי קירות בעץ, תוכלו למצוא מגוון רחב של סוגי חיפוי המבוססים על חומר הגלם מהם מיוצר החיפוי. בין יתר סוגי החיפוי הנפוצים לצרכי חיפוי קירות פנים תוכלו למצוא: חיפוי טיח דקורטיבי שהוא למעשה שכבת טיח עליונה לקירות החשופים המעניקה מעין שכבת חיפוי דקורטיבית המייחדת את סביבת המגורים. הטיח הדקורטיבי מתאפיין במראה אורבאני ותעשייתי והוא מגיע בשלל גוונים. חיפוי טרדני נוסף לקירות הפנים בשנים האחרונות הינו חיפוי באמצעות אבני בריק המקנות אף הן מראה אורבאני לסביבת המגורים. אבני הבריק מגיעים ברוב המקרים בגווני אדמה והם מיועדים גם לצרכי חיפוי קירות חוץ.

סוג נוסף של חיפוי טרנדי מהשנים האחרונות הינו חיפוי באמצעות אבני פסיפס קטנות המייצרות אלמנט עיצובי מרשים וייחודי באחד מהקירות המרכזיים בשטח הבית או הדירה.חיפוי קירות באמצעות אבני פסיפס הוא אומנם חיפוי חלקי של שטח הקיר, כאשר מטרת החיפוי היא לייצר מעין אלמנט ויזואלי –עיצובי מרשים וייחודי באחד מהקירות המרכזיים בשטח הדירה.

חשוב לציין שסוגי החיפוי השונים העומדים לרשותכם כיום, מיועדים מראש לצרכי חיפוי של חללים ואזורים שונים בסביבת המגורים, כאשר חיפוי קירות בחדרי הרחצה, חדרי הנוחיות וחלל המטבח, מיושם בעיקר באמצעות אריחי קרמיקה בגדלים שונים המגיעים בקשת של צבעים וטקסטורות אותם ניתן להתאים לסגנון העיצובי הכללי של סביבת המטבח או חדרי הרחצה.

מנגד, חיפוי של חדרי המגורים וחלל האירוח המרכזי (סלון) בשטח הדירה, מקנה לכם אפשרויות חיפוי שונות ודקורטיביות יותר במסגרתן תוכלו לבחור בין כל אחד מסוגי החיפוי המודרניים והטרדניים כגון: חיפוי קירות בעץ, חיפוי קירות באבני בריק, חיפוי קירות באבני פסיפס ואף חיפוי קירות בזכוכית מודפסת ומחוסמת המגיעה אף היא בתוך מסגרות אלומיניום המבליטות את ייחודו של החיפוי מזכוכית.

ההיצע ההולך וגדל של חומרי הגלם השונים המשמשים לצרכי חיפוי קירות בסביבת המגורים המודרנית, מחייב אתכם לבחון את היתרונות והחסרונות הנלווים לכל אחד מסוגי החיפוי ולצורך כך אנו ממליצים לכם להיוועץ עם אנשי מקצוע בענף החיפוי.

קראו גם על: חיפוי אלומיניום

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן