סוגי חיפויי קירות חוץ שחובה להכיר

תוכן עניינים

"קטר" ענף הבניה שועט קדימה גם כדי להדביק פערים שנוצרו בישראל ובעיקר כדי לענות על הביקושים הגבוהים.

האדריכלות הישראלית מתקדמת ומתפתחת באופן שקיים "ייבוא- סגנונות: של חיפוים חיצונים למבנים, הבעיה העיקרית שייבוא סגנונות הוט טוב אבל חשוב להתאים את הסגנון לאזור שלנו כלומר לתנאי מזג האוויר ודרישות התקן הישראלי שלעיתים אף מחמיר כמה מדינות מתפתחות בעולם.

למרות כל זאת, יש חשיבות רבה להכיר את סוגי חיפויי קירות חוץ הקיימים כיום בשוק ולאחר מכן לבדוק כיצד ניתן לעשות את ההתאמה המרבית לתנאי הארץ.

במאמר קצר זה ננסה להביא לפניכם מבוא לחיפויי-חוץ לעשור המאה -21 שרק התחלנו אותה.

מהם החומרים שהם הטרנדים החמים בחיפויי קירות חוץ?

פה אנחנו עדיין מוצאים שהחומר המוביל הוא: אלומיניום, שמצופה בצבע, גלזורה, בשיטות מתקדמות מאד שרק הולכות ומשתפרות בביצוע עבודת חיפוי קירות אלומיניום.

בכדי לענות על דרישות האדריכלות המודרנית לשילובי-גוונים אנחנו מוצאים כי חיפוי קירות HPL וחיפוי בלוחות הזכוכית המודפסת נותנים מענה מעניין שמאפשר לאדריכלים חופש ביטוי בשימוש בקשת רחבה של צבעים, גוונים  וגדלים של לוחות חיפויי קירות חוץ.

הפלדה עדיין החומר השכיח בשימוש במבנים עשויים קונסטרוקציה, בקירוי גגות ובחיפויי קירות אבל, במהלך 2 העשורים האחרונים סגסוגות הפלדה השתנו והוזלו וכך פחתה עמידותם לתנאים סביבתיים שכידוע לכולנו תנאים שהופכים להיות קשים הן מבחינת החשיבות לטמפרטורות גבוהות, רוחות חזקות יותר בעשור הזה והרבה פליטה של חומרים מזהמים כלומר- קורוזיה.

לפיכך מרבית מחומרי הפלדה המגולוונת והצביעה שמגיעים לישראל בעת הזו היא נחותה באיכות ואינה שוות ערך לפתרון המוצע בחומרי חיפויי קירות חוץ העשויים אלומיניום, זכוכית, HPL  וחומרים מורכבים אחרים הפלדה "לא נס לחה" וכבר נראות בעולם מגמת עליה בפיתוח של מערכות הגנה וצפוי שיתנו לדעתנו פתרונות במתווה חדש בגל מוצרים חדש ומפתיע.

חיפויי חוץ דמויי עץ, חלופות ואפשרויות

חיפויים בעץ היו שכיחים במאה ה- 19 ולפני כן. השימוש בחומר טבעי היה נגיש ועד היום ניתן למצוא מבנים מפורסמים בעולם וגם בישראל שנבנו בעת קום המדינה ואף מוקדם יותר בעץ טבעי.

חיפויים דמוי-עץ עשויים מלוחות – HPL הם פתרון מעולה לחיפויי חוץ כשרוצים להגיע לעמידות בפני קורוזיה, לרוח ולעמידות טובה בפני השפעות הסביבה בכלל וטמפרטורה בפרט.
יש חשיבות רבה בשימוש נכון בלוחות והתאמת ההנחיות להתקנה עבור פרויקטים המבוצעים באזורנו (המזרח התיכון).

שמעתם על אלומיניום צבוע כדמוי עץ ועמיד לחוץ? אז כן, כיום ניתן לבצע חיפוי קירות דמוי עץ העשוי מלוחות אלומיניום צבוע לתנאי  OUTDOOR והוא מהווה פתרון מצוין למקרי קורוזיה, רוח וטמפרטורה אבל, בבואנו לבחור את הציפוי והצביעה צריך לעשות בדיקה ויעוץ רציני עם איש מקצוע ומעבדה כדי להגיע לוודאות מלאה לעניין איכות ועמידות הציפוי למשך הזמן. אלמנטים מאלומיניום בגימור דמוי עץ צריך להתייחס אליהם כמו קסטות אלומיניום לחיפוי חוץ הכולל תשתית נכונה, איטום, אנטי-דרם, בידוד טרמי וכיוצ"ב.

לסיכום

חיפוי קירות חוץ מיושם בנוסף לשיטות הקונבנציונליות מחומרים מתקדמים עשויים מפלדה, HPL,אלומיניום וזכוכית.
לכל אחד מהחומרים הנ"ל קיים מגוון רחב של ציפויים והגנות לחוזק ועמידות סביבתית.

מגוון הצבעים הוא כמספר גווני הקשת וכן הדבר מתייחס למגוון הטקסטורות שניתן לקבל בדמויי-עץ לכל אלו קיימת מניפה רחבה של אפשרויות.

ונקודה אחרונה חשובה  אותה כדאי לזכור שהתחום הוא כל כך מתקדם שחשוב מאד להתאים את החומר  והשיטה הנבחרת לביצוע הפרויקט  וכמצוין בתקן- ישראל באמצעות יועץ מקצועי שיסייע וינחה לבחירה נכונה של החומר ושיטת חיפוי קירות החוץ בגוון או בדמוי עץ.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן