מה הכי חשוב בעיצוב אלמנטים דקורטיביים?

תוכן עניינים

כאשר מדובר בדקורציות ואביזרים בעיצוב מיוחד לבחירת חומרי הגלם יש חשיבות רבה. אף על פי שהיצע החומרים יכול להיות מעט מבלבל, חשוב להקדיש לכך זמן ומחשבה, כי החלטה קטנה יכולה לעשות הבדל מאוד גדול הן בתוצאה ובאיכות שלה והן בעמידות המוצר לאורך השנים.

חומרים שונים, עלויות שונות

אין ספק שניתן לעצב מוצרים זהים מחומרים שונים, אולם בחירת חומר הגלם חייבת להיעשות על סמך התקציב שעומד לרשותך ומבלי לגרוע מאיכות וטיב המוצר הסופי.

המטרה היא למצוא את החומר שמשרת באופן מיטבי את היישומים הנדרשים מבלי לחרוג מהתקציב.

רבים מופתעים לגלות שהבחירה היקרה ביותר לא בהכרח הטובה ביותר. לכן התייעצות עם איש המקצוע שמעצב את המוצר תמיד תהייה צעד חכם.

מה חשוב בעיצוב אלמנט דקורטיבי

חומרים שונים, דרישות עיצוב שונות

הנחיות העיצוב עשויות להשתנות בהתבסס על המאפיינים של החומרים שבחרת. בעזרת איש מקצוע מיומן ניתן לבחון כיצד סוג החומר עשוי להשפיע על העיצוב ונראות התוצר הסופי ולבחון את חוזק המוצר ועמידות החומר בסביבה בה הוא מתוכנן להיות מורכב.

להלן השיקולים שעליך לקחת בחשבון:

  • עלויות החומר
  • החומר והעמידות לסביבה
  • תכונות כימיות
  • הגמישות בתכנון ובצורה
  • דרישות אחזקה

בסופו של דבר, בחירת החומרים תקבע במידה רבה מאוד אם המוצר יעמוד בציפיות שלך ויענה לדרישות שלך באופן מיטבי.

בחירת החומרים משפיעה על שביעות רצון הלקוח, ולכן חשוב לנו באלום גג תמיד להתאים את החומרים בצורה מיטבית, במיוחד כשמדובר על אלמנטים מחוררים, משרביות או פחים מחוררים.

על החומרים הייחודיים שיכולים לעצב את המוצר שלך בצורה מיטבית

המאפיין העיקרי של אלמנטים דקורטיביים כמו משרביות, רשתות או אלמנטים מחוררים מכל סוג הוא פני השטח שלהם. אלו אלמנטים חלקים מחוררים, שמאפשרים לאוויר לחדור דרכם. האפשרות לעצב אלמנטים ייחודיים שכאלו עם חומרים איכותיים מעלה את הביקוש להם בגלל היתרונות הרבים שהם מציעים.

בנוסף למראה החורים באלמנטים אלו כמו המשרביות, יש חשיבות לתכנון מיקום וגודל החורים.

אילו חומרים ניתן לעצב ולחורר?

באלום גג אנו עושים שימוש ב- 3 חומרי גלם עיקריים, שמאפשרים לנו לעצב אלמנטים דקורטיביים כמו פחים מחוררים או משרביות באופן מדויק להפליא ומבלי לגרוע מטיב החומר ועמידותו.

  1. לוחות אלומיניום – אלומיניום נחשב לאחד החומרים האיכותיים והיפים ביותר לעיצוב. הוא נשמר לאורך שנים רבות ומצריך תחזוקה מינימלית בלבד, אך היתרון האדיר בו הוא, שניתן לחורר בו חורים זעירים בעובי של 2-3 מ"מ בלבד. כמו כן, ניתן לחורר גם חורים של 30,40 ו-100 ס"מ. אפשר רק לדמיין את כל העיצובים שניתן לעשות באמצעותו. פרט לכך, האלומיניום של אלום גג מבטיח עמידות סביבתית מעולה.
  2. לוחות HPL – לוחות אלו, המשמשים גם לחיפוי וסיכוך גגות, נותנים דרור למעצב ולדמיון, מכיוון שניתן לעצב אותם בכל דרך שמבקשים. האפשרות לחורר בהם איורים וחיתוכים בכל צורה שהיא ולבחור את הגוון הייחודי לאלמנט מאפשרת להפיק מהם אלמנטים עוצרי נשימה כמו משרביות מופלאות לדוגמה.
  3. פייבר צמנט – החומר המופלא הזה מאפשר לעצב כמעט כל דבר, אך ייחודיותו בהטמעת טקסטורות וגוונים. כחומר גלם עבור חיפוי קירות חוץ ופנים הוא משמש כאלמנט עיצובי שיכול לעמוד בפני עצמו, שמאפשר למעצב לעשות בו כרצונו.
  4. עיצוב עם רשתות – כל חומר ששיעור החירור בו מעל 50% הוא רשת. גם באמצעות רשתות ניתן לעשות חיפוי קירות ואינספור עיצובים מרהיבים. יש מגוון רחב של רשתות בעוביים שונים שמשרתות מטרות עיצוב ופונקציות שונות.

לסיכום

בבואך לתכנן לעשות גג או לחפות קירות או חללים באלמנטים מחוררים כמו רשתות או משרביות או פחים מחוררים, לא מספיק לעצב את המוצר באופן אדריכלי אלא יש להתחמש באנשי מקצוע ומומחים כמו בצוות הטכני של אלום גג בכדי שהבחירה של חומר ה-HPL, הפייברצמנט או הרשתות יהיה המתאים והנכון לפרויקט ולסביבה.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן