שיפור וחיפוי של קירות חוץ של מבנים

תוכן עניינים

חיפוי קירות חוץ של מבנים מציע דרך נהדרת להגן על הבניין מפני פגעי מזג אוויר קשים, כמו גם מסוגים של גורמים אשר יכולים להשפיע לרעה על הבניין. החיפוי מציע יתרונות רבים, הוא שומר על אטימות המבנה, מונע חדירת מים, לחות או קרני שמש ונזקים אחרים. בנוסף החיפוי גם משפר את הנראות של המבנה ומשפיע על רמת הגימור שלו. 

יתרונות החיפוי החיצוני

חיפוי חיצוני של קירות מציע יתרונות רבים, העיקרי בהם הוא הגנה על המבנה מפני נזקים חיצוניים לאורך זמן. בנוסף חיפוי חיצוני גם תורם לאסתטיקה של המבנה, ולו רק בגלל שהוא מורכב לרוב מחומרי גלם מאוד עמידים שאינם דורשים הרבה תחזוקה. המטרה העיקרית בחיפוי קירות חיצוניים היא לשמור על בטיחות הבניין ויושביו, באמצעות חיפוי ניתן לוודא שהמבנה המכני של הבניין והתשתיות שלו יישארו במצב תקין לאורך שנים. יחד עם זאת, עד כמה שהחיפוי יהיה איכותי וחומרי העבודה מתקדמים, עדיין שום חומר אינו עמיד בפני פגעי הזמן ויגיע שלב שהבניין יזדקק לעבודת שיקום ותחזוקה בהיקפים שונים. 

איך מתבצע שיפור וחיפוי קירות חוץ?

יש דרכים שונות לבצע שיקום, ושיפור של חיפוי קירות חיצוניים אחת הדרכים היא על ידי עבודות בגובה. עבודות בגובה מבוצעות בשיטת הסנפלינג, מה שהופך את תהליך העבודה להרבה יותר פשוט, מהיר, חסכוני ובטיחותי. שיטה זו חוסכת את הצורך בהקמת פיגומים, ומונעת את הפגיעה באיכות חייהם של הדיירים ואת הנזקים לסביבה. לעומת עבודה על פיגומים, עבודה בגובה עם ציוד סנפלינג או במות הרמה גם הרבה יותר בטוחה, התהליך מתקצר מבחינה משמעותית, עולה פחות והאיטום מתבצע בצורה ממש מקצועית ויסודית, בהתאם להיקף העבודה הנדרש. 

כיצד העבודה מתבצעת? 

התהליך מתבצע על ידי צוות עובדים מנוסה ובעל הכשרה מתאימה לעבודות בגובה תוך התמחות בביצוע עבודות שיקום, חיפוי קירות חוץ ואיטום. יחד אתם ישנו גם בעל מקצוע נוסף אשר תפקידו להגיש לצוות המקצועי את החומרים וכלי העבודה המתאימים. שלב העבודה הראשוני כולל את איתור הבעיות שעמן מתמודדים, הבנת מידת הנזק ובניית תכנית עבודה. לאחר מכן עוברים לביצוע העבודה בפועל, אז מייבשים את הקירות ומטפלים בסדקים, בטיח שהתפורר ובשאריות של חומרי איטום שכבר אינן יעילות יותר. השלב הבא הוא תהליך השיקום עצמו של קירות החוץ וסתימת הסדקים. 

כיצד יודעים שהגיע הזמן לשיפור וחיפוי קירות החוץ של המבנה?

הסימנים הבאים יעזור לכם לדעת, מתי הזמן לפנות לייעוץ מטעם אנשי המקצוע המתאימים בתחום:

  • סימני רטיבות או התנפחות של הקירות 
  • הופעה של עובש על הקירות הפנימיים
  • סדקים בקירות שחדרו לבטון 
  • ברזלים חשופים

כל אלו ועוד מעידים על כך שמים באים במגע עם הקירות החיצוניים וגורמים כתוצאה מכך לבעיות באיטום, בבטון, בקירות הפנימיים ואפילו בתשתיות, מה שעלול לפגוע לפגיעה בחוזקו של המבנה ולהעלות את הצורך בשיקום.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן