על ההבדלים שבין חיתוך ברזל לחיתוך בטון

תוכן עניינים

ברזל ובטון נחשבים לחומרים שימושיים ביותר לצרכיו של האדם וזאת בזכות הקשיחות ויכולת העמידות הגבוהה שלהם לאורך זמן, בכל פגעי מזג האוויר וכנגד המשקל הרב שמופעל עליהם. אלא שלאורך שנים תכונות אלו לעיתים היו באות לרעתנו ומקשות עלינו כאשר עלה הצורך לבצע בהם שינויים נדרשים. כיום מגבלה זו כמעט ואינה קיימת, כל עוד משתמשים בכלים המתקדמים יותר שעומדים לרשות אנשי המקצוע המובילים. אנחנו מדברים על חברות שמתמחות בחיתוך ברזל ובטון. איך חותכים ברזל, איך חותכים בטון ועל ההבדלים בין חיתוך בטון לחיתוך ברזל ברמת הציוד והכלים הנדרשים, תקבלו תשובות מייד.

חיתוך בטון

בטון משמש רבות בענף הבנייה והוא נועד לעמוד איתן תחת משקלים עצומים לאורך שנים רבות ללא שינוי. ישנם סוגים שונים של יציקות בטון – יציקות שכוללות רק בטון, בטון מזוין (מחוזק עם קורות ברזל) ובטון בעובי משתנה. בעבר, הדרך היחידה לבצע שינויים בבטון הייתה רק באמצעות פטישים כבדים ובצורה ידנית. מה שלקח זמן, ליכלך ואף לא היה מדוייק מבחינת התוצאה הסופית. כיום ניתן לבצע שינויים בבטון בצורה הרבה יותר יעילה ולחתוך את הבטון באמצעות ניסור. פעולת הניסור מתבצעת על ידי מסורי דיסק מיוחדים, כאשר העדיפות היא לבצע חיתוך בטון במסור יהלום, מה שיספק עבודה הרבה יותר מדויקת ומהירה. רק חברה מקצועית מחזיקה במסורים שכאלה ובאמצעותה תוכלו לבצע בקלות מגוון רחב של שינויים בבטון – לחתוך עמודים וקורות, ליצור פתחים בקירות (לדלתות, חלונות וכו'), להסיר קירות, תקרות, רצפות, מדרגות ועוד.

חיתוך ברזל

הברזל הוא המתכת השימושית ביותר לתועלתו של האדם ואף הוא משמש רבות בענף הבנייה. באמצעותו מחזקים בטון ובונים מבנים שעומדים בפני עצמם, לרבות מעקות, חלונות וכו'. את הברזל יש לחתוך על מנת ליצור את האלמנטים בגודל ובצורה הרצויים ומשום שמדובר במתכת חזקה מאוד, החיתוך אינו מבוצע בצורה קלה ולמעשה מחייב גם כן התקשרות עם חברה מקצועית. חברה שכזאת מסוגלת לבצע חיתוך ברזל באמצעות מספר אפשרויות:

  • ניסור – כפי שציינו, פעולת ניסור הבטון עשויה לכלול עבודה גם עם יציקות בטון מזוין, שכוללות חיזוקים על ידי קורות ברזל. מסור היהלום הינו כל כך חזק, כך שהוא מסוגל לטפל גם בקורות ברזל ולחתוך אותן בצורה פשוטה.
  • חיתוך ברזל בפלזמה – פעולה זו מתבצעת על ידי מכשיר ייעודי שעובד על ידי גז דחוס וזרם חשמלי שעובר בתוכו, ליצירת פרץ חום אדיר וממוקד. חום זה ממיס את הברזל ולמעשה חותך אותו. ישנן מכונות חיתוך ידניות או אוטומטיות שמשתמשות בפלזמה וככל שמדובר בעבודה מדויקת יותר, כך מועדפות המכונות האוטומטיות.
  • לייזר – עיצוב בברזל הפך להיות שם דבר בשנים האחרונות, במיוחד לאחר כניסתה של הטכנולוגיה החדישה ביותר בתחום, טכנולוגיית הלייזר. בטכנולוגיה זו החיתוך מתבצע על ידי קרן לייזר ממוקדמת שמחממת את האזור שבו רוצים לחתוך, מה שיוצר תוצאה מושלמת מבחינת הדיוק.

בשורה התחתונה, כל עוד תתקשרו עם חברה מקצועית שמחזיקה במסורי יהלום איכותיים ומתמחה גם בשאר טכנולוגיות החיתוך המתקדמות, תוכלו לבצע כל שינוי שתרצו, בבטון או בברזל, ולהגשים כל חלום פונקציונאלי או עיצובי שתרצו.

קראו גם על: אלקובונד

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן