עיצוב דירה הכולל חיפוי קירות (מבחוץ ומבפנים)

תוכן עניינים

עיצוב הקירות הוא חלק בלתי נפרד מהעיצוב של הדירה כולהויש לו משמעות שהיא גם אסתטית וגם פרקטיתאיך לעצב נכון את הקירות בדירה שלכםמה צריך לדעת כאשר ניגשים לעיצוב הקירות החיצוניים,  ומה היתרון של שימוש בחומרי חיפוי בחלל הפנימי של הדירה?

הקירות הם מה שהופך את הבית שלנו לבית. אנחנו רוצים שהם יהיו יציבים, אטומים, שיחזיקו מעמד לשנים רבות אבל גם שייראו טוב ושיתאימו לעיצוב של הדירה. חיפוי קירות מאפשר לנו להגן על הקירות החיצוניים והפנימיים של הבית מפני עובש, רטיבות וקרינת השמש. אז איך בוחרים את החיפוי שהכי מתאים לצרכים שלנו?

כשהאסתטיקה והפרקטיקה נפגשות: חיפוי לקירות החיצוניים

כאשר מתכננים בית חדש או שיפוץ חיצוני בבניין דירות חשוב להתייחס גם למראה של המבנה מבחוץ, כמו גם לפונקציות הפרקטיות שלו. השילוב בין האסתטיקה לפרקטיקה הוא העיקרון המוביל כאשר מדובר בעיצוב הקירות החיצוניים של המבנה. חיפוי קירות מאפשר להתייחס לשני האלמנטים האלה באלמנט עיצובי אחד: חיפוי קירות נועד לשימוש על קירות מסוגים שונים, כמו קירות מבודדים, קירות אטומים ועוד. בהתאם, קיימים סוגים שונים של חיפוי קירות.

סוגי חיפויי קירות פופולאריים:

סופיט: משמש ליצירת מראה מודרני בחזיתות מבנים.

פאלזונל: מיועד בעיקר לבנייה אקולוגית ומורכב מטיטניום, אלומיניום ואבץ. 

פייבר צמנט: חיפוי בעל מראה של בטון, המעניק גימור מודרני למבנים ויכול לשמש כתחליף לחיפוי אבן מסורתי.

קיים מגוון רחב במיוחד של סוגי חומרי חיפוי קירות, מה שמאפשר לכל אדריכל או מעצב למצוא את סוג החיפוי המושלם עבור הפרויקט הספציפי.

עיצוב ייחודי ויצירתי – חיפוי לקירות הפנימיים

בדרך כלל, כאשר מדברים על חיפוי קירות מתכוונים לחיפוי קירות חיצוניים, דוגמה לכך היא ביצוע של חיפוי קירות דמוי עץ – אך חיפוי קירות להיות גם חלק אינטגרלי בעיצוב החללים הפנימיים. עיצוב פנים באמצעות חיפוי קיר מאפשר גמישות יצירתית שאי אפשר להגיע אליה עם קירות רגילים.

עיצוב דירה באמצעות חיפויי קיר יכול להעניק לחלל מראה ייחודי, בזכות המרקמים המיוחדים שניתן לקבל בשימוש בחומרי חיפוי. הסיבה לכך היא מגוון החומרים הרחב שיכול לשמש עבור חיפוי קירות פנימיים: לוחות עץ בטקסטורות וגוונים שונים, אריחים, חיפוי דמוי בטון ועוד.

כאשר ניגשים לבחירת החומרים עבור חיפוי לקירות הפנימיים, חשוב לזכור שלכל אחד מהחומרים האלה יש אופי משלו. חיפוי אבן לקיר הסלון יעניק לחלל מראה אלגנטי ויוקרתי, ולעומת זאת חיפוי עץ יעניק לסלון שלכם אווירה חמימה וטבעית.

כשבוחרים חיפוי עבור קירות פנימיים חשוב גם לשים לב לסוג של הקיר ושל החלל בו הוא נמצא. קירות הסלון משמשים פונקציה שונה מקירות חדר האמבטיה או המטבח, שנמצאים בסביבה הנוטה לרטיבות. כאשר בוחרים חיפוי לקיר הסלון, אפשר להשתמש בחומרים פחות עמידים ביחס לחומרים שנבחר לחיפוי חדר האמבטיה.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן