מדריך לבחירת חומרי איטום גגות איכותיים ומומלצים

תוכן עניינים

איטום מקצועי ואיכותי של גג המבנה חשוב כדי למנוע מפגעי מזג האוויר לגרום לנזק משמעותי בתשתיות הבניין. מאחר ויש לא מעט חאפרים בענף הבנייה והאיטום, חשוב לבחור היטב את הקבלן המבצע את עבודות האיטום בגג המבנה, ויש לוודא כי הוא מיישם ומשתמש בחומרי איטום איכותיים ומומלצים על מנת להבטיח איטום מלא והגנה מיטבית בפני פגעי מזג האוויר וחדירת מים.

יש מגוון שיטות וחומרים איכותיים לאטום גגות, החל מיריעות ביטומניות ועד חומרי הלבנה ואיטום אקריליים או חומרי איטום על בסיס צמנטים או פוליאוריטן. את חומרי האיטום בוחרים לפי התשתיות הקיימות וסוג הגג, כיוון שישנם חומרים שונים לאיטום גגות בטון וחומרים מומלצים ואיכותיים אחרים המתאימים לאיטום גגות אלומיניום.

איטום מקצועי של גג המבנה

מדי שנה ישראלים רבים סובלים מנזקי רטיבות, נזילות, הצפות ומבעיות נוספות עקב איטום לקוי. אם גג המבנה אינו אטום באופן הרמטי עלולים לסבול מנזילות מים ומהצפות קשות אחרי סופה המשתוללת בחוץ, מכתמי רטיבות ועובש המהווים מפגע תברואתי חמור, סכנה בריאותית ומפגע אסתטי המלווה בדרך כלל גם בריח רע, ומשלל בעיות נוספות.

לכן, חשוב להזמין רק קבלן מקצועי ומומלץ לעבודות איטום, רק כך תוכלו ליהנות מגג אטום לחלוטין לתקופה ארוכה, וגם תוכלו לחסוך עלויות רבות כיוון שלא תיאלצו להזמין עבודות איטום כל שנתיים שלוש.

כמו כן, חשוב לציין כי גם בעבודות של חיפוי גגות יש ליישם חומרי איטום איכותיים כדי למנוע נזילות וחדירת רטיבות. כאשר מבצעים איטום גגות בבנייה הקלה, למשל גגות אלומיניום, יש לבחור בחומרים מתאימים, לכן אין לוותר על קבלן איטום מקצועי ומנוסה.

חומרים מומלצים לאיטום הגג

איטום גגות אינו דבר של מה בכך, זהו תחום רחב המחייב ידע, ניסיון וכלי עבודה, הכרות עם חומרים איכותיים לאיטום גגות ויש גם שיטות שונות לאיטום יעיל לאורך זמן. בגגות חדשים נהוג כיום לבצע איטום בעזרת יריעות ביטומניות, אך אם הגג עמוס בחפצים כמו דודי שמש, אנטנות, מנועים של מזגנים ומתקנים נוספים, יתכן וקבלן האיטום לא יוכל לבצע את עבודתו בעזרת היריעות הביטומניות, ועליו לבחור חומרי איטום איכותיים אחרים. את היריעות המגיעות בגלילים פורסים על הגג, ומרתכים אותן זו לזו ולתשתיות הגג כיד ליצור איטום מלא. 

בעבר, היה נהוג לבצע איטום גגות בעזרת זפת חמה, השיטה הוותיקה עדיין שכיחה אך כיום יש חומרי איטום איכותיים יותר, לכן מומלץ לבחור בשיטה מתקדמת המבוססת על יישום חומרי איטום בעלי תכונות איכותיות ומשופרות בהשוואה לזפת.

כאמור, יש עוד מגוון חומרי איטום לגגות הנחשבים למומלצים, ביניהם:

  • חומרי איטום על בסיס פוליאוריטן – חומרי איטום מעולים העמידים במיוחד בפני חדירת מים. ניתן ליישם את החומרים בהתזה או במריחה.
  • חומרי איטום על בסיס ביטומן – חומר חזק לאיטום גגות, מתאים בעיקר לאיטום נקודתי ולתיקונים.
  • חומרי איטום אקריליים – חומרי איטום איכותיים על בסיס מים המתאימים לגגות עם שיפוע תקין.

קראו גם על: צמנט בורד

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן