למה משמש פנל מבודד?

תוכן עניינים

פנל מבודד מאפשר לבצע בניה מודולרית קלה בצורה איכותית יותר. הפאנלים עשויים לוחות אלומיניום בעלות שתי שכבות ובינהם חומר השומר על בידוד מפני מזג אוויר קיצוני ורעש. ככל שהפאנל יהיה עבר יותר כך הבידוד יהיה חזק יותר והאיטום איכותי יותר. באמצעות פנל מבודד ניתן לבנות חדר בבניה קלה. מחסן ותקרה.

פנל מבודד –  יתרונות

היתרון העיקרי של בניה קלה עם פנל מבודד מתבטא במהירות בה ניתן לסיים בניה של יחידת מגורים. בניה כבדה מבלוקים ובטון אורכת זמן. לכן, מי שרוצה לבנות בצורה מהירה יבחר בפנל מבודד ויוכל תוך כמה ימים לבנות חדר ובשבועות בודדים לבנות דירה.

יתרון נוסף של פאנל מבודד הינו המחיר הזול שלו, שנובע בעיקר בגלל עלות החומר. בנוסף, המחיר לא מגיע על חשבון האיכות. הפנל חזק במיוחד, מבודד ועמיד בפני מזגי אוויר קיצוניים, בדומה לבניה כבדה.

שימושים נפוצים לפנל מבודד

השימוש הנפוץ ביותר לבניה בפנל מבודד הוא לבניית גגות. מי שיש לו מרפסת ומעוניין לסגור אותה לחדר, יכול להשתמש בגג וקירות העשויים מפנל מבודד ולהפוך כל מרפסת פתוחה לחדר שימושי עם אטימות גבוהה במהירות ובקלות. גגות העשויים מפנל מבודד מגיעים בעוביים שונים אפילו של 12 סנטימטרים. לכן הם מאפשרים בידוד מירבי באזורים בעלי מזג אוויר חם או קר מאד.

שימוש עיקרי נוסף הוא לצורך בניית מחסן פנל מבודד או לצורך בניית יחידות דיור שונות על גגות בניינים או חצרות של בתים פרטיים. הבניה מתבצעת במהירות ומחזיקה לשנים רבות.ניתן לבנות יחידות בנות חדר אחד או יחידות מרובות חדרים המשתרעות על שטח גדול.

חומר הבידוד בתוך הפנל

חומר הבידוד בין שכבות האלומיניום משתנות. חלקם מלאים בקלקר הנקרא גם פוליסטרון מוקצף. הקלקר נחשב לחומר פופולארי בגלל שהוא מבודד מאד ואינו פולט רעל. חלק מהפאנלים מלאים בצמר סלעים. מדובר בסיבי צמר דחוסים היוצרים בלוקים קשיחים ומאפשרים לבודד בצורה תרמית ואקוסטית. הצמר בטיחותי מפני שריפות ולכן ישמש כחומר בידוד בגני ילדים או דירות מגורים. מילוי נוסף ופופולארי הוא הפוליאוריתן המוקצף . חומר בעל צפיפות גבוהה ואטום במיוחד

פנל מבודד לכל מטרה

אז אם אתם מחפשים לבנות חדר, מחסן לסגור שטח של מסעדה או להקים יחידה למיגורים תוכלו בקלות לבצע זאת באמצעות פנל מבודד. הבניה תבוצע במהירות ואתם תוכלו לחסוך בעלויות ולהנות משקט נפשי לשנים רבות.

חשוב לוודא כי מי שמבצע את ההתקנה מבצע אותה ברישיון ובאופן מקצועי. להבין את הצורך של סוג המבנה שלכם ולהתאים את חומר הבידוד הנכון, העובי של הפנל והסוג שלו. את החלק החיצוני של הפנל מחפים בחיפויים שונים כדוגמת בריקים או שפריץ.התמחור של בניית פנל מבודד מחושב לפי מטר. כך שתוכלו להעריך מראש את העלויות הצפויות בקלות.

קראו גם על: פייבר צמנט

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן