כל מה שרציתם לדעת על עבודות קונסטרוקציה ושיפוצים

תוכן עניינים

עבודות שיפוץ הן למעשה הגדרה רחבה לכל סוגי העבודות המתקיימות במסגרת הליך שיפוץ מבנים או דירות, החל מעבודות תשתית מקדימות הנדרשות לצרכי התכנון האדריכלי של המבנה, דרך עבודות תכנון קונסטרוקציה למבנים ועד לעבודות שיפוץ נקודתיות כגון: חיפוי קירות, עבודות גבס, סיוד וצבע וכדומה.

כאשר שוכרים קבלן שיפוצים מקצועי לצרכי ביצוע עבודות גבס מיוחדות או שיפוץ כזו או אחרת, חייבים לבדוק בראש ובראשונה את הידע והניסיון המקצועי העומד לרשותו בתחום התמחותו בענף השיפוצים. ברוב המקרים, שיפוץ מבנים/דירות/בתים פרטיים, הינו תהליך עבודה המיושם אל מול קבלן השיפוץ מתחילתו ועד סופו, כאשר אותו קבלן שיפוצים הינו מנהל הפרויקט והוא זה האחראי לעמידה בקשר אל מול כל קבלני המשנה ונותני השירות. בתהליכי שיפוץ אשר נועדו לצרכי החלת שיוניים תכנוניים בשטח המבנה, חשוב שמלאכת השיפוץ תעשה בשיתוף פעולה מלאה אל מול אדריכל ואו מהנדס בנייה, וזאת במקרים בהם הליך השיפוץ כולל בתוכו בין היתר ביטול עמודים וקירות תמך, הוספה של קירות תמך וכל שינוי תכנוני אחר בשטח המבנה, הבית או הדירה. עבודות קונסטרוקציה מתכת מהוות חלק מקדים בהליכי שיפוץ יסודיים במסגרתם מתבצעים שינויים תכנוניים בשטח המבנה או נועדו לשנות את החלל הפנימי של המבנה.

מהם השירותים המוצעים לכם על ידי קבלן שיפוצים?

קבלני שיפוץ מוסמכים מעמידים לרשותכם מגוון רחב של שירותים באמצעותם הם מנהלים את כל הליך השיפוץ משלב האפיון המקדים והגדרת צרכי השיפוץ, דרך שלב התכנון המקדים הכולל בין היתר הגשת כתב כמויות מדויק ובניית לוח זמנים לביצוע העבודות ועד לשלבי הביצוע בפועל באמצעות קבלני משנה וספקי שירות נוספים. ברוב המקרים, קבלן השיפוצים הוא זה המרכז עבורכם את כל הליכי העבודה בפרויקט השיפוץ והוא זה העומד בקשר יומיומי אל מול נותני השירות והספקים השונים הכוללים בתוכם גם קבלני משנה המתמחים בתחומם, לרבות, קבלן עבודות גבס וצבע, קבלן עבודות חשמל, קבלן עבודות תשתית וכדומה. כמו כן, קבלני שיפוץ מלווים אתכם בכל הנוגע להליכי עיצוב פנים החלל וזאת במסגרת הידע והניסיון העומד לרשותכם לבחירת חומרי הגלם הנכונים לבחירת אלמנטים דירתיים כגון: דלתות פנים, חלונות, מעקות, חיפויים לקירות המבנה, משטחי ריצוף וכדומה.

בכל אותם מקרים בהם עבודות השיפוץ מצריכות שינוי תכנוני בשטח המבנה, תכנית השיפוץ חייבת לכלול בתוכה גם תכנית אדריכלית ועיצוב פנים הנבנית על ידי מעצבי פנים ואדריכלים ו/או מהנדסי בנייה וזאת בהתאם להיקף השינויים המתכוננים במסגרת הליך השיפוץ. חשוב לציין שכל שינוי של ייעוד החללים השונים בשטח המבנה, מחייב התקנה של מערכות תומכת בייעוד החדש של המבנה, ולכן, בחלק מהמקרים נדרש אישור מקדים מטעם מהנדס קונסטרוקציה לצורך ביצוע העבודות. חלק מעבודות השיפוץ כוללות גם החלפה ו/או התקנה של מערכות תשתיות, לרבות, מערכות בידוד ואיטום, מערכות צנרת מים וביוב, מערכות חשמל וכדומה, וגם כאן, קבלן השיפוץ מסתייע בשירותיהם של קבלני משנה מובילים בתחומם.

קראו גם על: פח מחורר

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן