כל מה שרציתם לדעת על חיפוי קירות בבנייה קלה

תוכן עניינים

בנייה קלה מאפשרת הקמה של בתים במהירות גבוהה ובאיכות גימור טובה. אולם על מנת להפוך את המבנה ליותר מאשר סטנדרטי והרבה יותר מעוצב, איכותי ומבודד ניתן להשתמש בפתרונות טובים של חיפוי. אנו מזמינים אתכם לקרוא על כל מה שכדאי לדעת על חיפוי הקירות בבניה הקלה, מה אפשר ואיך בוחרים.

חיפויים לעיצוב וחיפוים לבידוד

בעבר, האפשרות היחידה לעצב את הקירות הייתה באמצעות צבעי קיר או לכל היותר טפטים דקורטיביים. לחיפויים יש נוכחות הרבה יותר חזקה והם מאוד מקובלים אפילו בעיצובים אדריכליים מושקעים במיוחד. לפני שנפרט על סוגים שונים של חומרים המשמשים לחיפוי קירות, כדאי להגדיר שתי מטרות שניתנות להשגה. מטרה ראשונה היא עיצובית. במידה ורוצים להפוך מבנה בנייה קלה למעוצב יותר, מתמקדים בחיפויים עיצוביים, כלומר המיקוד הוא בנראות. במידה ורוצים להפוך חדר מסוים או מבנה בשלימותו למבודד יותר, אפשר לעשות שימוש בחיפויים בעלי אפקט מבודד. גם הבידוד יכול להיות משני סוגים – בידוד אקוסטי (קולי) ובידוד מחום או קור.

האם יש קירות מסוימים שאותם נהוג לחפות

כאשר החיפוי נועד להשיג מטרה עיצובית מובהקת, לא תמיד רצוי יהיה לחפות את כל הקירות, בכל המקומות. הרבה פעמים האפקט הטוב ביותר יתקבל כאשר בוחרים את הקיר הגדול או המרכזי בחלל ואותו מחפים בקונספט נבחר. באמצעות חיפוי באזור מסוים ניתן ליצור הפרדה קונספטואלית, במבנה מגורים, במשרד, באולם תצוגה וכדומה. קירות מוצנעים או שלא רוצים להבליט, לרוב לא יהיה צורך לחפות.

במה מחפים קירות בבנייה קלה?

חיפויי קירות לבניה קלה צריכים להיות מותאמים לסוג הקיר. חיפויים שיתאימו לקירות גבס עדינים פחות יתאימו לחיפוי של קירות מסיביים יותר. בבחירת החיפוי יש להביא בחשבון את כושר הנשיאה של הקיר ואת סוג האפקט שרוצים להשיג בסופו של דבר. דבר נוסף שצריך לתת עליו את הדעת הוא רמת הלחות בחדר. בחדרים רטובים יהיה צורך לבחור חיפויים עמידים, מחומר שאיננו נקבובי. כך לדוגמא אפשר להביא בחשבון קרמיקה.

חיפויים מקובלים וטובים ניתן להפיק מסלעים חצובים, מגרניט, אבני פסיפס או חלוקי נחל קטנים. בנוסף ישנם סוגי חיפויים תעשייתיים, בעלי תבניות עיצוב מגוונות. לסיכום, חיפויים יכולים לשפר את עיצוב המבנה, בית או מבנה מסחרי גם יחד. את החיפויים צריך להתאים לסוג הקירות ולמטרות נלוות, כגון השגת בידוד משופר. הביאו בחשבון סגנונות שונים שיותאמו למבנה החלל והגוונים המועדפים עליכם.

שורה תחתונה

לפני שאתם בוחרים את החיפויים המתאימים, מומלץ לבדוק פרטים לגבי הדירוג של החברה, הניסיון, לראות תיק עבודות וכמו כן לבצע השוואת מחירים. לאחר שהשלמתם את כל הבדיקות, תוכלו להתייעץ עם אנשי המקצוע של החברה ולבחון איזה חיפוי מתאים למבנה שלכם. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים חברה שמספקת שירות אמין, מקצועי ובמחיר אטרקטיבי. שיהיה בהצלחה!

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן