כיצד לבצע תכנון מבנים באמצעות קונסטרוקציה

תוכן עניינים

תכנון והקמת מבנים כולל מספר רב של שלבים ותהליכים כאשר אחד התהליכים הראשונים והחשובים שיש לבצע הוא הכנה ושרטוט של תכנית בנייה. בין אם מדובר בבניין המשמש כבניין מגורים, משרדים, בניין דירות או מבנים המיועדים למסחר ותעשייה, מבנים רלוונטיים למטרת חינוך ופנאי וכל מבנה אחר המשמש לאכלס ציבור, יש להתחיל מ. תוכנית בנייה מקצועית ומפורטת שבלעדיה אותם מבנים לא יכולים להיות בטוחים או יציבים לאכלוס.

תכנית בנייה בתהליך תכנון הבניין – במה מדובר?

תכנית בנייה היא תכנית בנייה שבה מוגדרים המאפיינים השונים של שלד הבניין שעתיד לקום. התכנית מפרטת מידע הכולל את מיקום ועובי קורות התמיכה שיהיו במבנה, סוגי עמודי הבטון שיופעלו על המבנה וכן אזורי התמיכה שהם יספקו, סוג הסורגים להיות ממוקם בתוך יציקות הבטון כדי להעניק למבנה עמידות וחוזק גבוהים, סוג וכמות פרופילי הפלדה שיהיו בשלב הבניין וכן סוגי חומרי הבנייה השונים בהם יש להשתמש לבניית שלד המבנה. ועוד אלמנטים והיבטים שונים אחרים הקשורים למרכיבי שלד המבנה.

בשל העובדה שהתכנית מפרטת את כל הדברים הללו בצורה מקיפה ביותר, רק איש מקצוע מוסמך יכול להכין את התכנית המדוברת. בעל המקצוע הנדרש לבניית התכנית נקרא: קונסטרוקטור ועליו להיות מקצועי ומנוסה בתחום. קונסטרוקטור הוא למעשה מהנדס או מהנדס בניין שעבר הכשרה מתאימה בתחום הנדסת המבנים ולשם כך יש לו גם את הכלים וגם את הידע המקצועי בתחום תכנון מבנים יציבים ובטוחים. קונסטרוקטור שהוא מהנדס בהעסקתו מוסמך להכין תוכנית בניה לבניין ללא הגבלת גובה ואילו קונסטרוקטור מהנדס בהכשרתו מוסמך לשרטט תוכנית לבניין עד ארבע קומות.

איך אפשר להגיע לאזור הזה?

על מנת לעסוק בתחום בניית מבנים בתהליך הבנייה, שהוא ללא ספק תחום חשוב ביותר לכל בניין, ניתן ללמוד לימודי הנדסת בניין או לימודי הנדסת בניין. לימודי הנדסה אזרחית הם לימודים קצרים יותר מלימודי הנדסת בניין. במסגרת לימודים אלו חשוב, כאמור, לעבור את ההשכרה המתאימה לעיסוק בתחום. למהנדס בניין תהיה הסמכות לשרטט תכנית בנייה לבניין עד ארבע קומות. מדובר במסלול לימודים נוח יותר ופחות תובעני מלימודי הנדסה אזרחית ולכן, אם אתם מעוניינים לעסוק בתחום וללמוד בצורה נוחה יותר, כדאי לבחור בלימודי הנדסה אזרחית.

מה לומדים במסגרת לימודי הנדסה אזרחית?

לימודי הליבה של מסלול לימודי הנדסאי בניין כוללים שני תחומים עיקריים: תכנון וניהול ופיקוח בניה. בתחום התכנון נלמדים נושאים שונים כגון: סטטיסטיקה, קונסטרוקציות, בטון, יסוד וקרקע, ובתחום הניהול נלמדים נושאים נוספים שונים כגון: ניהול אתרים, חישובי כמויות, פיקוח בניה, חישוב מחירים, יותר.

כמו כן לומדים הסטודנטים פרקי מבוא בנושאים כגון: אנגלית טכנית, מתמטיקה, יישומי מחשב ומגוון מקצועות יסוד כגון: דיני בניה, חומרי בניין, תשתיות, כבישים, גיאודזיה ועוד.

סטודנטים המעוניינים להתמחות בעיצוב מבנים ילמדו סמסטר נוסף לאחר השנתיים הראשונות ללימודים. השלמת המסלול לתכנון מבנים תאפשר לבוגרים לחתום על תוכניות של עד 4 קומות.

קראו גם על: חיפוי אלומיניום

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן