חיפוי קירות חוץ – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

חיפוי קירות חוץ מהווה סוגיה חשובה שיש לתת עליה דגש בכל תהליך שיפוץ של בית או תהליך בנייה של בית חדש. חשוב מאוד להבין כי כאשר מדובר על חיפוי קירות חוץ כיום ניתן למצוא היצע רחב של אפשרויות אשר לכל אחד מהן יש יתרונות וחסרונות. על אף שהחיפוי הנפוץ ביותר בתחום הבנייה הפרטית הוא שליכט צבעוני, יש לא מעט אנשי שעדיין מוצאים את עצמם מתלבטים בין סוגי השליכט השונים. חשוב להבין כי לסוג השליכט הנבחר יש גם חשיבות ומשמעות הנוגעות לאיטום הקיר ועל כן, חשוב מאוד להתייעץ עם יועץ איטום מקצועי ומנוסה אשר יסייע לכם לעשות סדר בדברים ולבחור את סוג השליכט הרלוונטי עבור קירות החוץ שבביתכם.

חיפוי שליכט לקירות חוץ- במה מדובר?

שליכט חיצוני הוא חומר אקרילי אשא משוריין בסיבים ומועשר בסיליקון. מדובר כאמור על אחד מסוגי חיפוי קיר חיצוני הנפוצים ביותר. השליכט הוא למעשה שכבה גמישה אשר מגשרת על פני סדקים של מילימטר אחד ומעניקה לכל קיר את ההגנה הטובה ביותר ממים. מדובר על חומר אשר יכול להתכווץ או להתפשט וזאת בהתאם למזג האוויר ועל כן הוא מונע מצב של התפתחות סדקים בקיר וכן משפר את רמת הבידוד שבמבנה בצורה הטובה ביתר. השליכט המדובר גם מוסיף לא מעט לדקורטיביות של המבנה. יש לו מראה שמזכיר אבן והוא מגיע בכל גוון אפשרי, דבר אשר מאפשר לכל אדם לבחור את הצבע המתאים ביותר לסגנון העיצוב של ביתו.

יישום השליכט המדובר על קירות מבנה חיצוניים מתחיל בתהליך ניקוי של הקירות החיצוניים שמטרתו היא להסיר חלקים רופפים וטיח וכן לחשוף פגמים קיימים בקיר. בכדי שהחומר יתפס על הקיר בצורה הטובה ביותר, אם קיימים סדקים על הקיר חשוב מאוד לסתום אותם באמצעות שפכטל גמיש. יש לפתוח את הסדקים, לצבוע את הדפנות בפריימר מתאים ולמלות אותם. טרם מיישמים את השליכט עצמו יש ליישם פריימר באמצעות מאלג'.

שליכט מינרלי

סוג נוסף של שליכט הוא שליכט מינרלי. מדובר על חומר טבעי שאליו מוסיפים פולימרים שונים. השליכט המדובר שונה מהשליכט הצבעוני האקרילי וזאת מכיוון שהוא חומר טבעי, נושם וסופג נוזלים. כאשר מיישמים את השליכט המדובר מקבלים מראה טבעי וכפרי ועל כן הוא מתאים בעיקר לבית המסוגנן  ומעוצב בעיצוב המדובר. השליכט המינרלי מגיע ב10 גוונים שונים בלבד.

צבע לקירות חיצוניים

אופציה נוספת לחיפוי קירות חיצוניים אשר פחות לקוחות מעדיפים אותה היא צבע אקרילי. מדובר על אופציה אשר מתאימה בעיקר לאנשים שפחות מתחברים למראה הגרגירי של שליכט צבעוני או שאין להם את התקציב עבור שליכט מעין זה. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי החיסרון של צבע אקרילי הוא שמדובר על חומר שלא מגשר על סדקים וכן  מספק פחות הגנה מפני פגעי מזג האוויר. צביעה בצבע קירות חיצוניים דורשת לחדש את הצבע כל  כמה שנים.

חיפוי קירות חיצוניים באבן

אופציה נוספת שמוצעת לאחרונה לצורך חיפוי קירות חיצוניים היא חיפוי באמצעות אבן. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי חיפוי מעין זה נחשב ליקר. האבנים שניתן לחפות באמצעותן הן: אבני כורכר, אבני חירבה, אבני גיר, אבן ירושלמית, אבן מצפה, אבן ראמללה, אבן חברונית, אבן בזלת ועוד.

בכדי לבחור את החומר הטוב והנכון ביותר עבור חיפוי קרות חיצוניים חשוב מאוד כאמור להתייעץ עם האדריכל, עם הקבלן המבצע וכן עם יועץ איטום אשר יסייעו לכם לקחת בחשבון את כל המרכיבים הנוגעים לחיפוי לרבות העמידות, המראה והמחיר ולבחור את מה שהכי נכון לכם.

קראו גם על: חיפוי קירות אלומיניום

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן