היתרונות המשמעותיים של השימוש באלומיניום לבניית פרגולות

תוכן עניינים

השם צ'ארלס מרטין הול אולי לא מוכר כמו אלכסנדר גרהאם בל או תומאס אלווה אדיסון, אבל בזכות הממציא האמריקאי שנולד ב-1863 בני אדם רבים בכל רחבי העולם נהנים ממוצרים איכותיים, עמידים וזולים שמיוצרים מאלומיניום – ובפרט פרגולות אלומיניום.

ייצור זול ומחירים משתלמים

האלומיניום הוא מתכת שנמצאת בקרום כדור הארץ. למעשה זהו החומר הנפוץ ביותר אחרי החמצן והסיליקון והוא מהווה כ-8% מהקרום של הכוכב שבו אנחנו חיים. ביוון העתיקה השתמשו במלחי האלומיניום כדי לעצור דימומים, ולאורך ההיסטוריה נעשו ניסיונות שונים להפיק את המתכת בכמויות מסחריות – אבל רק ב-1886 נמצאה הדרך היעילה והמשתלמת לעשות זאת כשהממציא האמריקאי צ'ארלס מרטין הול פיתח תהליך אלקטרוליזה שמאפשר מיצוי אלומיניום.

הפטנט שרשם הול הוביל להתרחבות השימוש באלומיניום בזכות עלויות הייצור הנמוכות וכיום מדובר באחד מחומרי הגלם הפופולריים ביותר. נוחות העיבוד שלו (האלומיניום הוא המתכת הקלה ביותר לחישול אחרי זהב) תורמת אף היא למחירים הנמוכים של המתכת ולביקוש ההולך וגדל למוצרים שמבוססים עליה – פרגולות, חלונות, חיפוי גגות, חיפויי קירות ועוד ועוד.

עמידות גבוהה במיוחד

היתרון המשמעותי השני של חיפוי אלומיניום הוא העמידות הגבוהה שלו. ראשית, האלומיניום מתאפיין בחסינות לחמצון, ובנוסף כשהוא נחשף לאוויר מתווספת לו שכבת אלומינה שמקנה לחומר עמידות לקורוזיה. בהתאם פרגולת אלומיניום, בניגוד לפרגולות מעץ או ברזל, לא מתרגשת מגשמים, לחות או כל רטיבות אחרת ונשמרת היטב במשך שנים רבות.

גם ביחס לפגעים אחרים האלומיניום מפגין עמידות מרבית – שלא כמו עץ, חרקים מזיקים לא נמשכים אל המתכת, ומפני שהיא חזקה מאוד (למרות המשקל הקל), גם חבטות או כל הפעלת כוח לא מערערים את היציבות של הפרגולה. התוצאה: יחס עלות תועלת משתלם מאוד ובפרט כשקונים פרגולה מאלומיניום במבצע.

משקל נמוך

בניית פרגולה על גג או במרפסת מחייבת חישובים מדויקים על-מנת שהעומס על התשתיות לא יהיה כבד מדי. במקרים אלה באה לידי ביטוי עוד איכות משמעותית של האלומיניום – היותו קל משקל (כשכאמור למרות המשקל הנמוך, זוהי מתכת חזקה שעומדת בלחצים שונים).

השילוב בין המשקל הנמוך למחיר הנמוך מבטיח קנייה משתלמת, ויכולת להקים פרגולה בכל מקום.

אסתטיות נעימה לעין

במאה ה-21 אין כמעט פריט שלא נבחן גם בהיבט האסתטי. אנחנו אוהבים להקיף את עצמנו בפריטים יפים – וגם מבחינה זו פרגולת האלומיניום היא מוצר מושלם.

סיבה אחת לכך היא הנוכחות הצנועה אבל המוחשית של חומר הגלם הפופולרי. האלומיניום מתאפיין בקווים נקיים ולא מתבלט יתר על המידה ולכן גם לא גונב את הפוקוס מאלמנטים אחרים בסביבה, אבל בהחלט מייצר נוכחות נעימה. סיבה שנייה היא האפשרות לצבוע את האלומיניום בכל גוון רצוי וכך להקנות לה מראה שמשתלב היטב עם המרפסת, הגג או החצר. בהתאם רכישה של פרגולה מאלומיניום מספקת תמורה מלאה לכסף לא "רק" בפן הפונקציונלי אלא גם בהיבט האסתטי, ואם מצאתם פרגולות אלומיניום במחיר מבצע הכדאיות עוד יותר גבוהה.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן