הבדלים מרכזיים בין קבלני אלומיניום לקבלני שיפוצים כלליים

תוכן עניינים

לכל סוג קבלן יש את התפקיד שלו והוא בעל חשיבות לפרויקט, כאשר פעמים רבות, קבלנים שונים עובדים יחד בפרויקט. בהתאם לסדר גודלו ולסוג הפרויקט שלכם, תוכלו לשכור קבלן משנה שמתמקד בתחום ספציפי עבור משימה נקודתית, כל עוד יש לו את הרישיון לכך. לדוגמה זה לא נדיר שקבן שיפוצים ישכור את שירותיו של קבלן אלומיניום כדי שיעזור לו עם עבודות אלומיניום במהלך פרויקט השיפוצים.

קבלן רשום בפנקס הקבלנים

קבלנים עוסקים בתחום בו ישנם לא מעט סיכונים פיזיים וכלכליים, לכן עבודתם חייבת להיות מפוקחת על ידי גוף או גורם מוסמך, במקרה הזה, עליהם לעבוד תחת פיקוח של המדינה. כתוצאה מכך עליהם להיות קבלנים רשומים, מה שאומר ששמם צריך להופיע בפנקס הקבלנים, המהנדסים והאדריכלים של המדינה, מטעם רשם הקבלנים. כדי להירשם עליהם לקבל רישיון קבלן רשום, מה שמאפשר להם לבצע עבודות קבלניות בתחומים שונים. מכיוון שכדי לקבל רישיון יש לעמוד בתנאים וקריטריונים מסוגים שונים, לא פעם קבלנים נעזרים בשירותי רישום קבלנים בתהליך מהיר, וכך חוסכים לעצמכם זמן ומאמץ רבים, כך שיוכלו לעסוק בתחומים שונים של ענף הבניה באופן חוקי.

סיווגו של הקבלן תואם ליכולותיו

יש לציין שהעבודה שהקבלן רשום, אינה אומרת שהוא מומחה בכל סוגי עבודות הבניה והשיפוצים. כחלק מתהליך הרישום, נקבע לקבלן סיווג, בהתאם לרמת המיומנות שלו, כך שהוא יכול לקחת על עצמו פרויקטים המותאמים לרמת הסיווג שלו. קבלן שדרגת הסיווג שלו נמוכה יוכל לגשת לסוג מסוים של פרויקטים בהיקף ותקציב נמוך, בעוד שקבלן בסיווג גבוה יוכל לגשת לכל סוג של פרויקט בכל סדר גודל. מה שאומר בפועל שקבלן אלומיניום יכול להיות מומחה באלומיניום אך אינו מתמחה בעבודות שיפוצים כלליות, בעוד שקבלן כללי, יכול להתמחות גם בעבודות אלומיניום, או לחלופין להעסיק עובדים שמתמחים בכך.

אילו עוד ההבדלים יש בין קבלן אלומיניום לקבלן שיפוצים כללי?

מלבד סוג הרישיון, והיקפם של הפרויקטים שבהם יעבדו, סוגי הקבלנים נבדלים זה ברמת ההתמחות שלהם. קבלני אלומיניום משמשים לעיתים קרובות כקבלני משנה, שכן יש להם מיומנויות מסוימות בתחום ההתמחות שלהם, כלומר בנישה ספציפית. קבלני אלומיניום מומחים בתחומם, אך תחום אחריותם יהיה מוגבל יותר בשל רישיונם בהשוואה לקבלן כללי.

לסיכום, סוג הקבלן שתשכרו תלוי מאוד בגודל הפרויקט, אופיו, סוג העבודה שתרצו לבצע ועוד. לכאן או לכאן, חשוב שתבחרו בבעל מקצוע מומחה בעל תעודות שיספק את התוצאות הכי טובות.

קראו גם על: פייבר צמנט

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן