איזה סוגי הצללות קיימים למרפסת הגינה?

תוכן עניינים

במידה ובנינו את הגינה המושלמת בבית החדש שלנו, לא כאן נגמרה העבודה. חשוב לזכור שיש להתאים את הגינה כך שתמשיך להתקיים בלי פגע בכלל עונות השנה, במיוחד בעת האחרונה בה מזג האוויר מושפע מאד משינוייה של ההתחממות גלובלית. לכן, חשוב להכין את הגינה להצללות לעת קיץ שגם יגנו עליה לעת חורף.

כעת בתחום עיצוב הגינה ועם התפתחות הטכנולוגיות בתחום עיצובי הבית ישנם לא מעט פתרונות נהדרים להגנה משמש בגינה, כמו גם הסככה מגשם ומזג אוויר חורפי. נוכל לבחור להתקין שני סוגי הגנה, כאשר כל אחד מותאם למזג אוויר אחר, או להתקין הסככה אחת שמטרתה היא כפולה ועל כן גם חסכונית בהוצאות. לכן, בואו נדבר על סוגי ההצללות שנוכל להתקין במרפסת הגינה שלנו.

סוככי זרועות

האופציה הראשונה והפופולרית ביותר לקיץ היא סוככי זרועות. מדובר ביריעת בד הנפתחת באופן ידני או חשמלי, בעזרת זרועות פלדה המחוברות תחתיה. מדובר בפתרון ההצללה הקלאסי ביותר לקיץ, אשר ניתן לסגור לעת חורף. היתרון הנפלא בסוככך זרועות הוא כי מדובר בפתרון מקורה לקיץ שלא לחסום כיווני אוויר ומרחב נשימה כאשר נרצה לשבת בצל בחוץ.

פרגולות

פרגולות הן פתרון נפלא אשר ניתן למנף לשימוש גם בקיץ וגם בחורף. מדובר בהצללה מאד יוקרתית והרבה יותר מקיפה, היות והיא עשויה מהרבה יותר חומר גלם, לרוב אלומיניום איכותי, ובעצם מאפשרת כיסוי יותר רחב, גם עליון וגם בצדדים. לכן, בעת קיץ ניתן להתאוורר בפרגולה פתוחה ולסגור אותה לעת חורף ועדיין נוכל לשבת בחוץ ולהיות מוגנים מהגשם. במידה ובחרנו בפרגולה מומלץ לשקול גם סיכוך גגות לחלקה העליון, כמו גם לכלל הבית על מנת להגן עליהם מרטיבות ופגמים בעת החורף.

סככת מסילות

מדובר במעין שילוב בין סוכך זרועות לבין פרגולה. סככת מסילות זזה על גבי מסילות וצורתה היא  צורת האות ר', משמע היא מהווה הצללה מלמעלה וגם מהצד בו נבחר, לדוגמא נגד רוח או נגד צידה החזק של השמש. לעומת סוככי זרועות מדובר בסככה שמתאימה גם להגנה בחורף ולא רק בקיץ.

מסכים

לבסוף, זכרו כי ניתן לבצע הצללה לאזור מרפסת הגינה גם ללא הצללה חיצונית. לעיתים מסכים המכסים ומסתירים את אורה החזק של השמש נדרשים באותה המידה. תוכלו לבחור במסכים קלאסיים ונקיים לגמרי המשדרים חדשנות ומודרניות יוקרתית, או מסכים מעוטרים יותר. זכרו כי מסכים ולא וילונות הם דווקא יותר עמידים בפני מזג אוויר ויהרסו פחות במהירות.

לסיכום

כיום ישנו מגוון מאד רחב של פתרונות הצללה לבית ולגינה. בהתאם למטרות ולצרכים שלנו נוכל לבחור בהצללה קלאסית של מסכים, או לחילופין בהצללה הכי פופולרית באמצעות סוככי זרועות הנפתחים בעת הקיץ. במידה ואנו רוצים להגן גם בחורף, פרגולות הן הפתרון המושלם.

קראו גם על: רפפות אלומיניום להצללה

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן