איך מבצעים איטום עבור גגות העשויים מפנל מבודד?

תוכן עניינים

השימוש בפנל מבודד עבור גגות הפך בשנים האחרונות לנפוץ מאוד וזאת בזכות העלות הנמוכה של גגות אלו בשילוב עם ההתקנה המהירה והאיכות של הגג. עם זאת, חשוב לדעת שלגגות אלו יש חיבורים המוברגים אחד לשני ומספיק שאחד מהם מוברג פחות טוב ואתם תחוו נזילות שיכנסו למבנה. הדרך הטובה למנוע את הנזילות האלו היא בעזרת איטום. במאמר הבא נסביר איך אוטמים גג פנל מבודד.

מהם חומרי האיטום המתאימים לגגות העשויים מפנל מבודד?

כל חברת איטום מקצועית שעוסקת גם בשירותי איטום גגות מפנל מבודד, תגיד לכם שקיימת חשיבות להתאמת חומרי האיטום.

קיימות כיום שתי שיטות עיקריות מומלצות של איטום פנל מבודד. השיטה הראשונה מתבססת על התזה של חומרי איטום נוזליים על גבי החלק העליון של הגג ובדגש על אזור החיבורים שממנו מתחילה הנזילה או איטום באמצעות יריעות ביטומניות שנחשבות כיום לסוג האיטום הטוב ביותר והעמיד ביותר.

כל כמה זמן מומלץ לבצע איטום של גג מהסוג הזה?

איטום גג פנל מבודד הוא דבר הכרחי וחשוב המחייב תחזוקה שוטפת ובדיקת הפנל אחת לשנה, אך אין זה אומר שתזדקקו לאיטום בכל שנה. הזמן שתחליטו לבצע את האיטום תלוי במצב הגג והאם בבדיקה נראו חריצים. כמו כן, קיימת חשיבות לשיטת האיטום הקודמת שבה השתמשתם. אם שיטת האיטום שלכם היא יריעות ביטומניות, לרוב לא תזדקקו לאיטום נוסף בשלוש עד חמש שנים הקרובות. לעומת זאת, איטום בחומרים נוזליים, יחייב ביצוע עבודות איטום לעיתים יותר קרובות.

איך מבצעים איטום מקומי על גבי הפנל מבלי להחליף את כולו?

שלב ראשון – בדיקת כל האזורים שבהם יש סדקים והבנת המצב.

שלב שני – החלטה על חומר האיטום המתאים לכם בהתאם למצב הגג והתקציב שלכם. כמובן שהפתרון של יריעות ביטומניות הוא מעולה, אך העלות שלו יקרה יותר.

שלב שלישי – הסרת חומר האיטום הקודם וניקוי הגג מכל לכלוך או חומר שקיים עליו. כמו כן, אם יש על הגג התקנה של פנלים וכדומה, יש להוריד אותם לצורך האיטום וזאת במידה ובחרתם בשיטה של יריעות ביטומניות. השיטה המבוססת על חומרי איטום נוזליים לא מחייבת הסרה של חפצים מהגג, אלא אם הנזילה מתרחשת מתחתם.

שלב רביעי – אם בחרתם חומר איטום נוזלי, יש לבצע התזה שלו על כל אזור הגג. אם בחרתם ביריעות ביטומניות, יש להלחים אותם וליצור משטח אטום.

קראו גם על: חיפוי אלומיניום דמוי עץ

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן